måndag 8 oktober 2012

Bara 7 månader kvar:)

Det är ungefär 5 månader mellan dessa bilder. Här ser det inte speciellt inbjudande ut bland gulnande höstlöv och ett väder som var lite halvmulet men som nu i eftermiddag och kväll övergått till häftiga vindar och ösregn;( Vid den här årstiden är det ändå legalt med ett sådant väder:)
Här ser det lite mer inbjudande ut, linden ger en behaglig skugga under sin krona där solen som gassade denna dag bara strilade genom lövverket:) Detta får vi vänta på ett helt år nu, i alla fall drygt 7 månader kvar till den 24 maj då detta foto togs:)

5 kommentarer:

  1. Haha, ja det gäller ju att vara positiv! Faktum är att jag satt precis i morse och räknade på mina fingrar; bara fem månader kvar tills min favoritmånad mars. Känslan som finns i mars, då ljuset är tillbaka och man har allt framför sig. Bara fem månader...

    SvaraRadera
  2. Fy då! Jag scrollar förbi försommarens bilder så fort det går, för jag längtar REDAN! Nä, det är inte legalt med sådant här väder, när det håller på hea tiden, förutom nu då med två dagars uppehåll. Förtjänar vi inte en snäll och fin vinter efter detta? Som det var förra vintern...?

    SvaraRadera
  3. That's such a pleasant place to have your bench, under the shade tree and surrounded by green.

    Today our temperatures dropped, and I couldn't wear my shorts for gardening. :( Now I have to get out my sweaters, Still, it was fun to dig a new garden bed. I hope that my new plants have time to get settled in. They might be wishing for sweater, too.

    SvaraRadera
  4. ja och det kommer att gå rekordsnabbt har jag bestämt:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  5. Hej Monne!
    Älskar din optimism! Det är så hösten och vintern ska tacklas. Kram!
    Ester

    SvaraRadera