fredag 12 oktober 2012

Dimma!

I går kväll var det alltså dags för växtlatincirkeln som Gull-Britt och jag höll i för  Tjörns Trädgårdsförenings vägnar:) Jag tror att det gick bra för de verkade nöjda:) Alltid svårt hur man ska lägga upp det hela men jag tror att vi fixade det:) Här står jag och väntar på att de andra ska komma, jag står på innergården  till Tjörns Hembyggdsgård där vi höll till. Det är världens mysigaste ställe, kan ni se hur vackert solen strålar på baksidan av huset genom öppningen mellan husen?
 Inte lika vackert var det i morse när jag tittade ut:( Dimma tjock som en vägg precis utanför häcken. Klockan var bara åtta när jag tog bilden men det dröjde inte många timmar förrän solen åter gick upp och det åter blev en underbar dag:)
Just nu ser det ut så här, lite mer inbjudande eller hur:)

4 kommentarer:

  1. Duktiga dig som klarar av att lära folk 'latin':)!
    Hos oss har vädret varit så underbart hela dagen!/Anja

    SvaraRadera
  2. Jag hade "examen" i vår cirkel i Växternas vetenskapliga namn igår kväll. Vi har haft tre kurstillfällen och det har varit både kul och lärorikt. Det jag uppskattat mest är att ta sig tid att koppla mina egna växter med fakta, Hoppas att ni får lika intressanta träffar.

    Höstväder tycker jag vi hoppar över! /A-C

    SvaraRadera
  3. En kurs jag skulle behöva gå.... det är roligt att förstå och kunna de latinska namnen på växter, familjer och att namnet ofta har betydelse för utesendet, skall gå en kurs när jag blir en glad pensionär :)

    Jo, det har verkligen varit fina dagar nu, just sådana där dagar vi längtat efter, och kanske är det någon mening med regnet, att vi skall njuta mer av de fina dagarna :)

    Ha en fortsatt skön helg ♥

    SvaraRadera
  4. Förstod på Göran att du lärt dig massor. Kul!
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera