torsdag 25 oktober 2012

Doftande blommor!

Kommer ni ihåg att jag visade knoppen till min Crinum macowanii för ett tag sedan? Nu har den börjat att slå ut:) Underbara liljeliknande blommor, svagt rosa nästan vita och doftande blommor:) Eftersom det är många knoppar som verkar som om de slår ut lite efter hand, så kommer den nog att blomma ett bra tag;)
 Så här ser blomman ut fram ifrån.
Upptäckte att min Clematis texensis 'Gravetye Beauty' har slagit ut sin första blomma, två stora knoppar och en mängd små finns det också men jag tror knappast att de kommer att slå ut innan frosten tar dem. Hoppas inte att den fortsätter att blomma så här sent på året, jag vill ju att den ska blomma när de andra i texensisgruppen blommar. Men visst är den fin:)

4 kommentarer:

  1. Oj! Båda är verkligen fina. Texensisen ser ut att ha en jättefin röd färg.

    SvaraRadera
  2. Så vackra båda två.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  3. Det vore ju synd om klematisen skulle blomma så här sent för den var ju väldigt fin.//Britt

    SvaraRadera