tisdag 9 oktober 2012

Bästa förvaring!

När man har öppen spis blir det alltid lite bösigt runt omkring när man ska ta in ved och lika bösigt runt vedkorgen eller vad man nu har lagt veden i. Nu tycker jag att jag har kommit på världens bästa förvaring:) Den här gamla kistan har jag ställt som ni ser under fönstret, strax framför braskaminen. När jag behöver ved öppnar jag bara locket.........
 ...........och där står det en "ICAkasse" med ved samt braständare/briketter:) När påsen är tom är det bara att bära ut den och sätta din en full kasse istället:) Inget bös på golvet eller någon annan stans - hur bra som helst:)
Så idag i höstrusket har jag suttit i soffan med katterna och läst medan brasan har sprakat och flammat - mysigt så det förslår;)

4 kommentarer:

  1. Visst är det mysigt när man kan tända ljus och bras igen!
    /evab

    SvaraRadera
  2. Det var ju jättesmart. Och snyggt dessutom med kistan som man kan ställa saker på. Här började vi elda när vi kom hem från Grekland i förra veckan och det var sexton grader i huset. Mycket varmare nu.

    SvaraRadera
  3. Så skönt det ser ut-- Ha det fortsatt gott
    Ninnekram

    SvaraRadera