måndag 27 augusti 2012

 Besöket hos Fonus i Kungälv gick bra idag, lite sorgligt och känslosamt en stund men det gick bra.  Efter att ha lämnat av min moster i Marstrand åkte jag in i en butik i Stora höga på hemvägen - Gripsholm heter den och det första jag såg när jag kom in i butiken var den här mopsen! Jag föll som en fura och bestämde mig direkt att den ska jag ha:) Att den bara kostade 198:) var ju en bonus:) Det är egentligen en "dörrstopp" sa tjejen i kassan - det kan jag förstå för den är tung och ca 28 cm hög.
Lite luktärtor sådde jag i våras, det blev dock inte många som grodde med de som gjorde det blommar fantastiskt nu:) En bukett på bordet i gillestugan gör att hela rummet doftar:) Ska ta vara på fröbaljorna till den här sorten för den doftar starkt och gott:)

4 kommentarer:

  1. Sådana sötnosar! Både vovve och ärtor.
    Kram!
    Ester

    SvaraRadera
  2. Hehhee! En bra vovve! Den slipper du att rasta;)!
    Skall du ha den som dörrstopp eller någonstans i trädgården som en liten vakthund?/Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska nog ha den där den står Anja, på golvet nedanför fönstret i vardagsrummet;)

      Radera
  3. Älskar också luktärter. Har planterat massor i grönsakslandet men den stora blomningen dröjer. Vet inte vad jag gjort för ev fel.
    Förstår att du haft och fortfarande har en jobbig tid. Tänker allt på dig :-)
    Birgitta

    SvaraRadera