tisdag 7 augusti 2012

Ett gnälligt inlägg!

 Är så irriterad och grinig;( Försöker att fixa till det i rabatterna inför morgondagens "Öppen Trädgård" och söndagens "Tusen Trädgårdar" och det regnar, de dagarna som det varit fint har varit lätträknade:( Det är så mycket som jag skulle vilja ha hunnit med men eftersom det regnar  mer eller mindre varje dag så.............. Så, nu har jag gnytt och gnällt lite så nu känns det lite bättre:) Har påbörjat ett projekt inne istället;) ett projekt som jag har velat göra länge nu, ni får se sedan:) Nu är det i alla fall högsommarblommning ute i trädgården fast vissa blommor har tyngts ner av det myckna regnandet ( där kom det lite mer gnäll, förlåt) Några som i alla fall klarar sig rätt bra är Veronicastrum virginicum 'Erica' (Kransveronica) en perenn som jag älskar;) Har en hel del, både svagt rosa och vita som strävar uppåt som höga minareter i rabatterna:)
Den här har också nått en ansenlig höjd, säkert 2,5 meter är denna flockel:) Har köpt den som Eupatorium fistolosum men om det tvistar "de lärde" Tror att det kan vara E. maculatum Alba. Hög är den i alla fall och riktigt stadig den med trots regnet, ni ser det är sjukt svårt att inte ha några kommentarer om detta förbenade väder;(  Vet ju att man/jag inte kan göra så mycket åt vädrets makter men jag kan inte låta bli att känna frustration.

3 kommentarer:

  1. Regnandet är tråkigt. Men du behöver inte oroa dig för dina öppna trädgårdar, folk kommer att bli förtjusta i din trädgård//Britt

    SvaraRadera
  2. Hej! Vilken mysig blogg du har och din trädgård ser jättehärlig ut.
    Vädret spelar oss spratt i år. Själv har jag en kärleksört som ligger platt i rabatten, det har aldrig hänt förut.
    Det ska bli spännande med Tusen trädgårdar i helgen. Jag ska verkligen försöka besöka en eller ett par här i krokarna.

    SvaraRadera
  3. Fullt naturligt att vara grinig om man som du bor på "fel" sida av Sverige i år! Lycka till med Tusen trädgårdar, besökarna har säkert förståelse för dina väderproblem!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera