måndag 16 januari 2012

Dimma och nybryggt kaffe!

Vaknade i morse till en dimmig och grå dag. Men efter lite frukost gick vi ut för att göra lite nytta ändå;) Göran körde med traktorn och hämtade lite ved som han ska klyva och stapla för tork till nästa höst o vinter. Det gäller att ha framförhållning:) Dimman låg tät över viken så något vatten kunde man inte se, svårt att tänka sig att om bara några månader kan jag inte se havet för lövverkets skull:)
Jag föredrar nog det sista:) I bildens nedre vänstra kant skymtar ni planket som går runt våra odlingsbänkar.





På insidan planket stod jag en stund och drömde mig bort tills hela den här bänken är fylld av blommande dagliljor:) Fast jag vill förstås njuta av den underbara tiden innan också:) Hoppas på många fina och unika dagliljor av alla dessa korsningar som jag sådde förra året:)
Eftersom det inte var så njutningsbart utomhus någon längre stund, gick jag in i stallet där det alltid finns lite att pyssla med, med doften av nybryggt kaffe i näsan passade jag på att fota den här plantan som nu på sitt tredje år kommer att blomma:) Det är en Echium candicans (Madeiras stolthet) som jag fick av Helen (gröna funderingar) när hon var och hälsade på 2009:) Det var då, av henne en liten frösådd planta som har växt sig rätt stor nu. Ska bli spännande att se blommorna.

1 kommentar:

  1. Låter spännande med dagliljorna. Många fina bilder hoppas jag på.
    Här var också dimmigt i morse och minusgrader. Även om det blev plusgrader under dagen är marken fortfarande frusen.
    Inget kul väder att vara ute i, för övrig var det rådjursjakt här. Men tyvärr var rådjuren smartare än jägarna idag. Troligen drev en av de små taxarna vildsvin istället för rådjur. Lite otäckt med tanke på hur liten hunden är.
    Telefonen blev lagad igår eftermiddag.
    Trevlig kväll!!!!!!!!!!

    SvaraRadera