onsdag 1 december 2010

Vitt och kallt!

Var tid har ju sin charm men en dag som denna när det är - 11 grader och det är vitt ute av både snö och rimfrost så längtar man ju till varmare tider. Även om solen just nu skiner och det är mycket vackert ute så måste jag nog erkänna att våren nog är den årstiden som "berör" mest:)) Titta bara på allt skirt grönt. Det sticker lite var stans i rabatterna och allt är nyfött. På bara några veckor fullständigt exploderar det i trädgården och jag bara njuter:)

Efter vinterns doftlöshet är det underbart att känna pingstliljans ljuvliga doft. SNART är vi där igen men först ska vi ju även njuta av denna tiden med advent, jul och nyår och allt vad det innebär. Sedan kommer fröerna och då................................

4 kommentarer:

  1. Ja den tiden är så underbar.Då går man med näsan nära marken och kollar och kollar.Kanske har det hänt något sen dagen före.Gunsan

    SvaraRadera
  2. Att se dina bilder gör ju inte att jag längtar mindre till våren precis. Jag försökr dock inte tänka för mycket på det så här års. Tyvärr blir det nog flera kalla månader som vi ska ha först, suck.

    Ha det gott, Kerstin

    SvaraRadera
  3. Våren är den bästa tiden på året tycker jag också. Men det är härligt med växlingarna, varje årstid har sin charm.
    Ha det riktigt bra!
    Christina

    SvaraRadera
  4. Har bestämt mig för att gilla vintern i år. Allra mest för att den får mig att längta efter våren...

    SvaraRadera