lördag 11 december 2010

Jag fick vara hemma:(

Natten har inte varit rolig, har hostat och haft svårt att sova då det har känts som om en stor sten legat på mitt bröst. Det var alltså inte en av katterna:)) Skulle ju varit med till Botan idag men kände att det var för tidigt på morgonen för mig. Var ju tvungen att hosta och snörvla ifrån mig och det tar ju en stund. NU där emot känner jag att jag skulle kunna ha följt med:( Ja ja, det går fler tåg. Har i stället städat lite och pysslat:) I morse när vi satt och åt frukost så såg Göran att bilarna nästan stod stilla på 160:an och när vi tittade närmare efter såg vi orsaken - tre älgar! Tyvärr hann de försvinna innan jag fått fram kameran. Men jag kanske kan hinna och fota dem en annan dag för det verkar som om de har varit runt omkring här ett tag.



Dessa små tomtar, den största är bara 16 cm hög fick jag förra året av min mamma o pappa och jag tycker så himla mycket om dem. De påminner mig om Gandalf i 'Sagan om Ringen' tycker jag:)

10 kommentarer:

  1. Tråkigt när hosta och annat elände sätter stopp för planerna. Krya på dig!
    De tre tomtarna är så söta där de står.

    /Anette

    SvaraRadera
  2. Stackars liten älskling!
    Har du feber?? Du får nog kolla upp så du inte fått lunginflamation eller början till!

    SvaraRadera
  3. Tycker sååå synd om dig...känns det bättre nu då:))
    Jaa, visst är det likt Gandalf. Måste vara skägget:)

    SvaraRadera
  4. Dom liknar faktisk Gandalf!
    Så söt din lilla Rhododenron var!
    Krya på dej
    Mariana

    SvaraRadera
  5. Nu känns det MYCKET bättre när så många har "ömkat" mig :)) Tack goingar;)

    SvaraRadera
  6. Ja dehär förkylningarna är bara skit! Hoppas dion går över fort!
    Ha det gott!
    Christer.

    SvaraRadera
  7. Visst är det häftigt att se älgar, de är så stora och mäktiga.
    Tänk att Gandolf kan va tomte :) härlig tanke :) Kram Suss

    SvaraRadera
  8. Oj.. stackars dig... hoppas du blivit bättre :) Det är så irriterande att bli sjuk när man har planer som måste ställas in. Kanske kan du komma ut i solen en stund idag? om den nu tittar fram.....

    Ha det bäst ♥

    SvaraRadera
  9. Hejsan!
    Va tråkigt att du har åkt på den eländiga hostan. Jag har själv fått den. Hoppas att det går över fort.KRYA PÅ DIG..
    Kram Mia Maräng

    SvaraRadera
  10. (min kommentar försvann??) slant nog på tangenterna som vanligt!

    Hostigt är det här också - men även min vilja är starkare! :)

    Julblommor är det allra finaste julpyntet. Förra året hade jag flera dvärgisar och jag hade faktiskt glömt av dem så jag tackar för inspiration. Ska ut och shoppa!

    Dem är super för dem välter inte och står sig riktigt länge!

    Jag önskar dig en glad lucia.
    cz

    SvaraRadera