onsdag 29 december 2010

Det gula fortsätter!

Här är några gula dagliljor till. Denna H. 'Little Carnation' är väldigt speciellt och den tillhör nog en av mina favoriter när det gäller de gula:) Den är ca 50 cm hög och blomman är 7,5 cm. Mid= Midseason är dagliljor som påbörjar sin blomning mitt på säsongen när flest kultivarer blommar. Ska passa på att säga att dessa uppgifter om de olika blomsäsongerna har jag snott/lånat av Daylily -Potager:) Hoppas att det är ok Anette?



Denna H. 'Gussie Harris' är en daglilja som jag fick som bonusplanta när jag beställde dagliljor från Tyskland förra året. Den är 95 cm hög med en blomma som är 27 cm i diameter enligt Tinker men det blev inte min i år, får se nästa år om den har uppnått full storlek. Den ska även vara doftande och det har jag inte heller märkt:) Mid= Midseason.




H. 'Big Bird' är en högväxt lite gulgrön daglilja.
85 cm höh och blomman är 17.5 i diameter. EM= Early Midseason dagliljor som påbörjar sin blomning 1 - 2 veckor före höjdpunkten.










H. ' Mary Todd ' är en annan favorit, den är väldigt blomvillig och är en kraftig fin planta. Den är 65 cm hög och blommorna 15 cm. E= Early dvs. dagliljor som påbörjar sin blomning 2 - 4 veckor före höjdpunkten.

Nu tror jag att det får räcka med gula för ett tag:))

1 kommentar: