söndag 12 december 2010

Äntligen Amaryllis!

Idag har jag äntligen köpt både hyacinter och amaryllis:) Det blev till o med två stycken amaryllisar.
En "vanlig" röd och en dvärgform som heter 'Molto Bello' den ser ut att var åt det aprikosa hållet och jag hittade en som var tre knoppar på:)) Egentligen skulle jag väl hålla mig inomhus för luftrörens skull men jag hade lovat att göra en "julgrupp" och den skulle vara klar till i morgon så det var bara att ge sig ut:) Nä, så allvarligt var det inte jag VILLE faktiskt komma ut lite och det är lättare att andas ute. Ska se om det har bättrat sig till i morgon annars kanske jag kontaktar läkaren, har blivit lite uppskrämd att det kanske är lunginflammation;) Om inte kanske jag kan få något slemlösande/hostdämpande så att jag kan få min skönhetssömn och sådan behöver jag massor av:))

8 kommentarer:

  1. Härligt med lite julblommor. Jag älskar hyacinter men i år kommer syrran med familj till oss i jul och dom är jätteallergiska mot dom :-( Får passa på att njuta av hyacinter innan jul och ta amaryllisar under julhelgen. Ha det gott.// Peter

    SvaraRadera
  2. Det kryllar av bakterier runt om oss nu det är nog en bra ide att gå till Dr//Britt

    SvaraRadera
  3. Här har jag också laddat upp med julblommor. Har ställt en del i garaget för att de(hyacinterna) inte skall blomma för tidigt.
    Krya på dig.
    Birgitta

    SvaraRadera
  4. Amaryllisar är härliga! Jag har gett bort två stycken de senaste veckorna, båda med tre knoppar. Jag tror inte att det är så vanligt. Så synd att du inte mår bra, sköta om dig och krya på dig!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  5. juhlaa odotellessa on hyvä hoitaa terveys kuntoon..

    SvaraRadera
  6. Krya på dig, inte kul att vara förkyld när man vill stöka! Amaryllis är härligt, finns ingen finare julblomma :)

    SvaraRadera
  7. aikatherine: så roligt att du hittade min blogg, tyvärr förstår jag inte finska:) kanske kan jag få hjälp med översättning.

    SvaraRadera
  8. Visst är det roligt med julbommor. Jag älskar dessa så här års. Idag ska dottern och jag fortsätta att städa och ta fram juldukar, sedan blir det julpyntning, mysigt.

    Ha det gott,
    Kerstin

    SvaraRadera