lördag 4 december 2010

Det finns fina tomtar och det finns.....................

Jag gillar tomtar!Det har jag nog alltid gjort men de ska var den typen av tomtar som man förknippar men julen, dessa runda, jovialiska och snälla tomtar som Jenny Nyström målade eller Walt Disney visade i sina tecknade filmer:)) Många barn är ju dock vettskrämda för tomten och man kan ju faktiskt förstå det med tanke på de masker som "tomten" använder vid julklappsutdelningen:) I alla fall de masker som jag har sett ser fasansfulla ut. Nä, de ska se ut som den här tex. där har står med händerna på ryggen och ser så där lagom mystisk ut:)







Den här är inte dum den heller, kanske något lite för barnslig i sitt utförande men hellre det än.........
............denna haha, har ni sett en sådan fasansfullt hemsk tomte:) Undrar vad tillverkaren tänkte på när dessa gjordes. Jag har övertagit honom från min syster som hade fått honom men tyckte att han var hiskelig så hon skulle slänga honom. Jag tycker som sagt inte heller att han är speciellt traditionell;) men jag ville ha honom så nu mera sitter han på en stol någonstans i huset varje jul och det har han gjort de senaste 10 åren tror jag:)

3 kommentarer:

  1. Här var det Tomtigt :)
    Fint....

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    Välkommen att vara med :)
    Håkan

    SvaraRadera
  2. Visst är det mysigt med tomtar. Jag kunde inte låta bli att skratta när ag såg den sista, ser mig hononm framför mig där han sitter hos er hela julen och ser arg ut. :)

    Ha det bra, Kerstin

    SvaraRadera
  3. Vilken fuling! Den får du gömma när barnbarnet kommer så han inte blir traumatiserad. Ha ha ha! Visst är det mysigt med de gammaldags jovialiska tomtarna. Mina står faktiskt framme hela året, men så är det små tomtar som hjälper mig i trädgården, de gräver och vattnar ;)

    SvaraRadera