söndag 5 december 2010

2:a advent och tö!

Idag är det 2:a advent och det är + 0.4 grader och grått o trist. Det har kommit lite mer snö i natt och den ligger som en tung blöt filt över allt. Snön har lagt sig som en "mössa" på det rostiga klotet:) Har precis hällt upp en kopp kaffe och funderar på vad jag skall hitta på en dag som denna när Göran jobbar 12 timmarspass ( 06.00 - 18.00) Promenad lockar inte, städa? nää, läsa? har inget i bokhyllan som jag inte läst! Blir nog sittande vid datorn som vanligt:))

4 kommentarer:

  1. Här snöar det! Börjar förlika mig med att det är vinter, så nu får snön gärna ligga kvar. Även om det gärna får töa lokalt över vårt växthusbygge...
    Ha en riktigt härlig dag!
    Ester

    SvaraRadera
  2. Här är det också grått, men ett par minusgrader.
    Har du inga frökataloger du kan utforska? Jag har inte fått Trädgårdsamatören ännu, men jag har tagit ut frölistan på nätet, så jag kan nog botanisera lite i den idag!
    Ha en skön avslappnad söndag!
    Christina

    SvaraRadera
  3. Det kan vara skönt att bara ta det lungt i bland vid datan rusar tiden iväg Då är snart Göran hemma//Britt

    SvaraRadera
  4. Hoppas att du hittade på något så din dag blev bra igår.

    Ha det gott, Kerstin

    SvaraRadera