lördag 25 december 2010

Juldagen!

Så var julafton över för det här året. I år var det en ny liten människa med för första gången, nämligen lille Nicholas vårt första barnbarn:) som ni ser har vi placerat honom på gaveln vid bordet i våra barns gamla barnstol:) Här är det dukat och gästerna kom lite senare. Våra barn med respektive och Nico kom dock lite tidigare då Henrik och Anna skulle fira jul med hennes föräldrar i år. Fick en gosig morgonrock av barnen:)

Vi hade köpt en burk mangopuré till Nicholas för att han skulle få lite gott vid bordet och det var nog i hans tycke det bästa med hela julaftonen:)) Du milde vad han gapade, som en liten fågelunge och fick han inte fort nog så lät han också:))))
Av oss fick han en "lära gå stol" :) lite tidigt för han är bara 4,5 månad men det är en trevlig sak som han kan sitta i en stund och pilla lite på grejerna på "instrumentbrädan" kolla den koncentrerade minen haha. Tror nog att det var både pappa och morfar som var mest intresserade:)
Jag fick en massa fina julklappar i år igen;) En Goebels årsängel, parfym m m:)
Idag ska jag bara lata mig och eventuellt gå bort till svärmor och låna en bok eller två så att jag har lite att läsa när älsklingen går till jobbet vid 5 igen för att jobba 12 timmar. Kallt som sjutton är det -15 grader men det snöar i alla fall inte mer.

5 kommentarer:

  1. Måste vara härligt med barnbarn, ävne om jag gärna vänta några år till... Satsar på att bli faster om en dryg månad istället!
    God fortsättning
    Eva

    SvaraRadera
  2. jag önskar dig en underbar jul med alla det dina runt dig!Förstår att en viss liten kille fick all uppmärksamhet på julen,,,söt som han är:)
    ha det gott!!Berit

    SvaraRadera
  3. Så vackert du har dukat och självklart har det lilla charmtrollet fått hedersplatsen på gaveln...fattas bara :))
    Önskar dig o Göran en skön fortsättning på julen.

    SvaraRadera
  4. Jag fick också så bra julklappar och en av de bästa var fyra reglar som jag skall till min nya rabatt? Ha en fortsatt bra jul//Britt

    SvaraRadera
  5. Kan förstå att han gillade mangopuré :-)

    Ha en god fortsättning på julen!
    Christer.

    SvaraRadera