måndag 14 juni 2010

STA riksmöte 2010

Årets riksmöte i STA är över och jag är hemma igen med mängder av nya växter och intryck med i bagaget:)) Att träffa "gamla" trädgårds/blogg/facebookvänner är alltid roligt och att träffa nya är inte dumt det heller:)) Jag hade förmånen att träffa flera stycken. Riksmötet i år var förlagt i Blekinge, närmare bestämt Ronneby och vis av förra årets erfarenheter bokade vi rum på Brunnsparkens hotell redan i höstas. I parken var de flesta aktiviteter förlagda så det var nära och bra;)) Mängder av färggranna och doftande azaleor fanns det lite över allt i parken.








Vackra byggnader från sekelskiftet fanns det många av i parken
och de var alla kulturminnesmärkta och användes till kontor, kaffeer och vandrarhem etc. Denna gamla "Doktorsvilla" tycker jag är fantastiskt vacker, eller hur! Precis nedanför villan började en sjö, ni kan se den bättre om ni klickar upp bilden. Lite längre till höger tornade ett högt berg upp sig och där var ett "konstgjort" vattenfall som störtade utför berget.











Visst är det vackert! Mängder av gräsandpar fanns och detta (den lilla ön med låda på) var nog ett ställe där de kunde lägga ägg. 
Till höger om vattenfallen växte, utefter hela bergsfoten dessa gigantiska Rhododendron. De hade bara börjat att slå ut så jag kan bara föreställa mig hur det kommer att se ut om någon vecka:) 

4 kommentarer:

  1. Ja visst är det fint i Ronneby, jag var där förra måndagen på cafet i brunnsparken,samt en liten vandring i parken,(bor ju ganska nära) jag grämde mej idag då jag läste tidningen att jag missade växtmarknaden i går,,ja ja så är det allt kan man inte hinna,

    Ljuvliga bilder dutagit
    ha en go kväll kram MOnica

    SvaraRadera
  2. gud vilken vacker miljö. härligt att bara få vara där!

    SvaraRadera
  3. Det var sannerligen en mycket trevlig helg! Roligt att träffa dej och maken IRL. Jag har ju följt din jättefina blogg ett bra tag, så det var kul att få träffa personen bakom kameran;)
    Fick ni plats i bilen hem förresten,efter sista rundan, hihi.
    Helt underbara bilder från brunnsparken!
    Ha det bra // Elinore

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt fina bilder.
    Mariana

    SvaraRadera