lördag 19 juni 2010

Nu blommar den!



Den här Clematis montana 'Broughton Star' köpte vi för några år sedan och i år blommar den för första gången:)) Väldigt vacker tycker jag, klicka på bilden så ser ni bttre.






Tamarix parviflora  (Junitamarisk) verkar trivas här. Köpte den som hösttamarisk men eftersom den blommar nu så var den nog felmärkt:) Svårt att få till en bra bild då det var soligt och tamarisken är så ljust rosa.


Måste bara berätta och visa er vad jag fick häromdagen då en bekant körde in på gården och dels överlämnade en massa blomsterpåsar som hon sparar till mig (bra till växtmarknader) samt krukor. Sedan säger hon - jag har en present till dig och tar fram detta jättefina fågelbad:)) Blev så glad, så glad. Tack snälla Susanne!

6 kommentarer:

  1. Vilket underbart fågelbad, det var inspirerande att få se (inspirerande betyder för mig att jag förmodligen kommer att ta efter)

    SvaraRadera
  2. Vilket jättefint fågelbad och klematisen var verkligen vacker!
    Ha det gott!
    //Margot

    SvaraRadera
  3. Fågelbadet är bedårande!!!

    Hoppas allt är bra med dig!

    SvaraRadera
  4. Det är härligt med goda vänner som tänker på en!
    Jättevackert fågelbad!
    Tamarixen är så snygg och dekorativ, önskar att vi kunnat ha en.
    Ha en fortsatt bra helg.
    Carina

    SvaraRadera
  5. Verkligen härliga blommor på clematisen och vilket fint fågelbad, kan bli lockande att ta efter som sagt var. Ha en fortsatt trevlig söndag. /Anneli

    SvaraRadera