torsdag 10 juni 2010

Sommarljus!!

Nu gör jag ett litet uppehåll på bloggen för i morgon åker vi till STA:s riksmöte i Ronneby;) Hoppas att internet uppkopplingen är bättre när vi kommer hem, för det har inte varit bra de senaste dagarna:( Men det var inte detta jag skulle prata om utan om ljuset - detta underbara som gör att man blir på så gott humör:) Det vackraste ljuset är nog i skymning eller gryning. Utmärkande för dem båda att nyanserna i ljuset sker snabbt. I går kväll när Göran åkt till jobbet satte jag mig vid datorn och när jag vände huvudet och tittade ut så jag detta ljuvliga ljusfenomen. Men bara under ca 10 minuter, från ca 21.10 - 21.20 sedan var det borta för solen hade då sjunkit ner bakom berget. Det är svårt att få fram känslan med kamerans hjälp men om ni klickar upp bilderna så kanske ni ser lättare. Här är det en solstrimma som belyser boken.
En Rhododendron har fått lite "guld" på sig annars står den i skugga vid den här tiden men solstrålarna har letat upp ett litet hål i plommonträdets grenverk:)
Även alven är "punktbelyst". Härligt romantisk sommarkväll som trots allt kunde ha varit lite varmare:)) Ha det gott all mina vänner så hörs vi efter helgen!

5 kommentarer:

  1. Jätte fint,ljuset kan göra underverk med trädgården.
    Ha en trevlig resa.
    Mariana

    SvaraRadera
  2. Bilden på alven var superläcker - verkligen härligt ljus!
    Hoppas ni får en trevlig helg med massor av nya växtfynd och trevliga möten med likasinnande nördar. =)
    /Helen

    SvaraRadera
  3. Sommarljus... vad är det?
    Vad fint du visar.
    Ha det så trevligt.
    Hörs
    Annika

    SvaraRadera
  4. Det är härligt när man ser ljuset. Ha en trevlig helg//Britt

    SvaraRadera
  5. Naturlig belysning är något alldeles särskilt!

    Vackra bilder du bjuder på.

    SvaraRadera