måndag 28 juni 2010

En vit och några till!

Nu har Paeonia 'Jan van Leeuwen' slagit ut väldigt vacker i sin enkelhet.









Den mörkt röda Astrantia major rubra (Stjärnflocka) ser mer mörkt rosa ut på bilden men den är läcker tycker jag, snyggt ihop med en rosa nejlika:)
Denna Lilium martagon (Krollilja har jag fått i utbyte mot pelargonsticklingar:) Jag är väldigt glad för dessa rosa skönheter. Jag har även fått en vit av en vän (tack Bitte) den kommer snart att slå ut:) Skulle inte ha något emot den svarta och kanske har jag tur att kunna få plantera en sådan någon dag;))

7 kommentarer:

  1. Här blommar pionerna för fullt och i dag har varit en fin dag.//Britt

    SvaraRadera
  2. JA hos mej blommar pionerna med. Hm härlig krolllilja färgen gillar jag, har nog en vit krolllilja tror jag den slår inte ut..
    Ha det gott kram Monica

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. P. 'Jan van Leeuwen' ser underbar ut. Och din martagonlilja är jättefin.

    SvaraRadera
  5. 'Jan van Leeuwen' har en liten knopp, få se om den orkar få fram blomman.

    Krolliljor finns det nästan för mycket av här. 35-40 stycken, ett par är vita. Inte undra på att liljebaggarna trivs.

    /Anette

    SvaraRadera
  6. Tre av mina favoriter i samma inlägg - bra gjort. Krolliljorna är kinkiga hos mig, pioner funkar faktiskt bättre. Hoppas du lyckas bättre!
    Eva

    SvaraRadera
  7. Vad härligt Monne, att Jan blommar. Hos mig dröjer han nog en dryg vecka till innan jag får njuta men snart blommar Paula Fay :))

    SvaraRadera