tisdag 8 juni 2010

I ett annat paradis!

Igår talade jag ju om vårt besök hos Gunnar Bernler på Sågen och att jag skulle berätta om trädgården vi var i innan vi åkte dit. Så här kommer det. 
Det är en mycket god vän till oss som heter Mickael Zvorc som har byggt upp denna trädgård till vad den är idag. 1993 flyttade han hit med sin familj. Här är dammen med guldfisk och koikarp. Här finns en enorm artrikedom och många hybrider och korsningar av Rhododendron som Micke gjort själv.
Denna vackra Rhododendron kommer jag inte ihåg namnet på men den har ju en helt fantastiskt ovanlig form på blommorna:)
Gullregn och olika azaleor, doften är underbar:)
Strax innan man når fram till föregående bild ser man detta underbara, det är infarten till trädgården.
Den här plantan är otroligt vacker en korsning som innehöll säkert fem olika sorter:)) Blommorna är gigantiska och den doftar gudomligt. Göran nöp en blomma som vi kunde gå och sniffa på.
Kolla in dessa blommor, som fluffiga maränger!

5 kommentarer:

  1. jag blir så imponerad av vad folk kan! vackert, vackert!

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara blommor! Måste vara en upplevelse att gå omkring i den trädgården.
    Ha det riktigt gott!
    Christina

    SvaraRadera
  3. Oj, jag blir så imponerad av människor och satsar allt på ett kort och passionerat odlar det som ligger den varmast om hjärtat – i det här fallet rhododendron. Häftigt!

    SvaraRadera
  4. Underbart - tack för att vi får följa med till de här underbara trädgårdarna!

    SvaraRadera
  5. Njutit gott av dina upplevelser.

    /Anette

    SvaraRadera