lördag 5 juni 2010

En ny Clematis till trädgården!

Idag har vi varit på STA:s Bohuslän och Dalslands växtmarknad på Regementsparken i Uddevalla. Det är en av de evenemang som jag verkligen ser fram emot varje år;)) Många försäljare och en massa människor som vill handla växter;)) Liv och rörelse och strålande sol, så mycket sol så jag har bränt mig. Inte så farligt men lite taskig fördelning om man säger så:)) Solbränd på bröstet och höger axel och höger del av nacken:)) Ser rätt lustigt ut faktiskt. Jag får väl i morgon (om solen skiner vilken jag hoppas) se till att gå sidledes med vänster sida först så att jag fördelar solbrännan:) Nåväl jag hittade en del godsaker bland annat denna lilla ursöta klematis. En liten dvärg vid namn 'Filigree' det står att den får 7-10 cm stora silverblå blommor i juni (vilket jag ser) och att de är både enkla och dubbla blommor. Remonterar i augusti och är lämplig till ampel, urna eller som marktäckare. Lite annat smått o gott blev det med men det berättar jag kanske om en annan gång. Nu har vi beslutat oss för var vi ska plantera den också och det är ju inte så dumt:)

9 kommentarer:

  1. Det är alltid ett problem var man skall sätta plantor så vad skön att ni redan har kommit på platsen//Britt

    SvaraRadera
  2. Låter som en härlig dag.
    Skulle gärna vilja se dig gå i sidled när du är i trädgården... ser det framför mig.
    Ha en skön söndag.
    Annika

    SvaraRadera
  3. tjusig! jag fick precis reda på vad min mastodont på altanen heter... det känns nästan också lite nytt.

    SvaraRadera
  4. Älskar ju Clematis och har massor, men den där hade jag inte sett förut! Vacker!!

    SvaraRadera
  5. Men hur många plantmarknader finns runt er egentligen. Grön av avund!!!

    SvaraRadera
  6. Jättesöt clematis! Bra att ni har hittat en plats för den, fast jag tyckte det var ganska fullt hos er redan.... =)

    SvaraRadera
  7. Roligt med växtmarknader, sen att man fyndar är ju bara extra kul, din Clematis var jättefin.

    SvaraRadera
  8. En liten sötnos!fin färg.
    Mariana

    SvaraRadera