fredag 4 juni 2010

Kontraster!



Snygga kontraster kan det bli om man tänker till lite innan man planterar, det är inte ofta det händer men ibland så..............:))
Här har jag planterat Hosta 'Sun Power' vid foten av Physocarpus opulifolius 'Diablo' (Rödbladig smällspirea)  'Sun Power' kan ju stå soligt och den är härligt limefärgad.










Lilla supersöta Oxalis enneaphylla (Klippoxalis) växer vackert ihop med en vit blomma som jag tror är någon saxifraga;)) Oxalisen har ett lustigt sätt att "skruva" upp sina blommor i solsken för att vid kvällstid eller moln "skruva" ihop dem igen:)) 

3 kommentarer:

  1. Oh vilka fina kombinationer,,jag måste genast skriva Oxalis enneaphylla klippoxalisen på min vill ha lista,,är den härdig ,,för jag har haft någon annan oxalis men den fick jag gräva upp vintertid.

    HA en go dag kram Monica

    SvaraRadera
  2. Monica: Den här har vi haft i stenpartiet i alla fall i 5 år och har den även klarat denna vintern så kan man nog kalla den härdig:))

    SvaraRadera
  3. Oxsallisen var otroligt söt men hosta gillar jag mycket. skall ut och fota de jag har och se om jag kan få fram namnen på dem//Britt

    SvaraRadera