tisdag 29 juni 2010

Nu är det här....................

Idag kom det - avskräckningsmedlet Revira:) 15 kg som vi nu har fördelat ut runt hela trädgården och runt om uppe i berget bakom och där vi tror att odjuren kommer in. Nu hoppas jag innerligt att det fungerar.







Det ser ut som lecakulor eller det ÄR lecakulor som är preparerade med något medel som rådjur och annat klövvilt inte gillar, det luktar starkt av citron.
Här håller Göran på att fördela ut medlet och jag hoppas att det ska få dessa odjur att flytta någon annanstans:) Fast inte till någon jag känner:))

6 kommentarer:

  1. Spännande! Fungerar det, skall jag med testa!!

    Kram =)

    SvaraRadera
  2. Hoppas att ni lyckas få bort dessa objudna gäster.
    Här är det sniglarna som härjar.
    ha det gott och lycka till
    annika

    SvaraRadera
  3. Ja, citrondoft står man ju gärna ut med i trädgården! Ska bli mycket intressant och följa det här och se hur det går.
    Ha det gott,
    Charlotta
    Cesars trädgård

    SvaraRadera
  4. Lycka till så mycket, hoppas verkligen att det fungerar!

    SvaraRadera
  5. Festligt att det luktar citron, för flera år sedan fick jag tipset att lägga ut citroner vid växterna på landet där det finns mycket rådjur, jag har ingen trädgård där men odlade i krukor som ofta blev uppätna men efter att jag började lägga ut citroner på fat fick jag behålla växterna.
    Lycka till.
    Mariana

    SvaraRadera