måndag 9 juli 2012

Utslagen;)

 I morse när Göran kom hem från nattskiftet, vaknade jag av att Alice (en av katterna) stod på min mage och trampade. Inget att rekommendera när man är kissenödig;( Göran berättade då att min daglilja (bananen) slagit ut:) Var ju bara tvungen att gå ut och fotografera i det fina morgonljuset:) Den här bilden såg ni ju igår.......
 ....den här bilden mötte mig i morse;)) Det är svårt att se på bilden men det är en stoor blomma 25 cm minst i diameter. Enligt uppgifterna på denna 'Heavenly Starfire' så ska den bli minst 1 meter hög och det är Gossard som lancerade den 2001.
Inte dum i profil heller eller hur?

7 kommentarer:

  1. Men va häftig. Superfräck.
    Bananen var ett bra namn, fast Heavenly Starfire kanske lite vackrare, hihi.
    Ha en bra dag, jag tycker vädret är ok

    SvaraRadera
  2. Gôrfin! Jag njuter mest av dagliljorna i bild;)))!/Anja

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att du har dagliljor så man får se hur de ser ut. Mina går inte att freda från sniglarna. Detta var ju en högst elegant sak!

    SvaraRadera
  4. Snygg, jag förstår att du är glad.

    Ha det gott, Kerstin

    SvaraRadera
  5. Läcker! :-) Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Så underbart vacker. Det är med kluven glädje jag åker bort nästa vecka, hoppas inte jag missar allt för många skönheter hemma i trädgården. Dottern har order om att fotografera. Och kan ju tillägga att Malung lockar enormt nu. Det riktigt spritter i benen nu dagarna innan;)/Kram Fia.

    SvaraRadera