fredag 19 augusti 2011

Kass början på dagen!

Vissa dagar börjar inte så bra. Det var meningen att vi skulle ta emot en buss så det blev ju lite extra jobb i trädgården inför detta, i morse var vi uppe tidigt och gjorde det sista som att kratta gångarna ( i regnet) och lite av varje. Efter att vi börjat att undra vart de tagit vägen fick vi ett telefonsamtal (väldigt sent) att de ställer in besöket pga regn;( Ok efter att ha varit himla sur ett tag har jag nu lagt det bakom mig;)) Tog en runda i trädgården och blev på så sätt gladare och gladare när jag såg alla fina gåvor som jag fått av så många underbart goa och trevliga trädgårdsvänner:) Här är några som jag fotade och då har jag inte tagit med alla fina växter jag fått utan "bara" saker:) Detta betongkonstverk har jag fått av Birgitta (Glädjekällans Trädgårdsblogg) Visst är det fint?
Denna lilla ljuvliga änglabebis har jag fått av Carina (Trädgårdsdrömmar)
Keramikkrukan som Linda (Trädgård....drakar och lite annat) har gjort är så fin:)
En dag förra sommaren tittade en vän in med detta fina fågelbad/ampel och gissa om jag blev glad:)
Allt hamnar inte i trädgården;) detta vackra glaslöv från en hytta i Piteå fick vi för bara ett par veckor sedan av Georg o Aino som var på semesterresa och tittade in hos oss;))
Att ha dessa speciella fina saker omkring sig gör att man blir på ett alldeles särskilt gott humör:)) Här regnar fortfarande men - skit samma för jag har sol i sinnet:))

3 kommentarer:

  1. Tur att surheten gick över men vad dumt at ringa så sent. Fina saker du fått av trädgårdsvänner//Britt

    SvaraRadera
  2. Visst är livet lite eller mycket rättare, fyrkantigt ibland.?? Skönt att kunna ta en liten promis i trädg. o BARA NJUTA av det fina.. Tänk att folk inte kan klä sig efter väder o göra det de ska???
    Dessa typer som skulle till dej har naturligvis inte en aning om hur mycket vackert o sevärt de gick miste om???Här är en som hoppas att när??? jag gästar en go vän på Tjörn, ska jag få en chans att även ta en titt hos dej... Tyvärr blir det nog inte i år,, men det kommer fler vårar.. Ha det nu så gott- Kram Ninne

    SvaraRadera
  3. Efter regn tittar alltid solen fram.
    Härligt inlägg!!!!
    De som avbokade i sista sekunden missade inte bara en fantastisk trädgård utan även mötet med två fantastiska och generösa människor. Det är deras förlust.
    Kram Carina och Ken

    SvaraRadera