måndag 20 juni 2011

Juveler i rabatten!

Visst ser blomman ut som en brosch! Så utsökt format med svagt rosa diamanter:) vattendropparna efter regnet är vita diamanter:) Även om jag varit den skickligaste juveleraren i världen tror jag inte att jag skulle kunna göra något så vackert som det här!
Klicka upp bilden och studera dessa utsökt fina detaljer som denna Astrantia major 'Roma' (Stjärnflocka) består av;)





En del av blommorna är liksom dubbla och är mer "toppiga" och blandningen av dessa blomformer och knopparna på plantan är så otroligt vackert.

11 kommentarer:

  1. ja den var vacker!!!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Den er supersøt!
    Jeg har den både i den fargen du har og i hvit.

    Ønsker deg en flott dag

    SvaraRadera
  3. Gillar också stjärnflockorna jättemycket.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  4. De gör sig verkligen bra på riktigt nära håll. Jag planterade dem för första gången förra året, och de blommar riktigt rejält i år. Matchar pionerna gör de dessutom.
    Tack för info om myrorna förresten. Det löste ett gammalt mysterium!

    SvaraRadera
  5. Ja den hör verkligen till mina favoriter också, så vacker när man tittar nära. Och alla fina varianter som finns. Härliga bilder.
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  6. Ja, den är verkligen vacker! Min stjärnflocka angreps för några år sedan av något som gnagde inne i bladen och nu har hela beståndet dött! Saknar den men har inte vågat skaffa någon ny.
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  7. Du inspirerade mej att gå ut och fota mina stjärnflockor. Dom är fantastiskt söta.
    Min favorit just nu är White Gigant, som är ordentligt mycket större än de vanliga, men din ljusrosa var ljuvlig.
    MÅ så gott // Elinore

    SvaraRadera
  8. Lika söt som du!!!!

    SvaraRadera
  9. De frösår ju sig i mängder men det kan man stå ut med och förlåta dom för när dom blommar, för vackra det är dom.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  10. Stjärnflockan är vakcer, håller med dig.

    Ha det gott, Kerstin

    SvaraRadera