torsdag 27 maj 2010

Glidardag!!

Idag ska jag bara glida omkring i trädgården, kanske plantera lite växter eller bara vara:)) Hade öppen trädgård i går och det var jätteroligt men samtidigt tröttande. Det kom helt sjukt mycket människor. Kunde aldrig föreställa mig att det skulle komma så mycket trädgårdsintresserade på en gång:) Birgitta (Glädjekällans Trädgårdsblogg) hade bloggträff hos sig och det var så tråkigt att jag inte kunde vara men, men till min stora glädje kom hela gänget till oss:)) Tyvärr kunde jag inte riktigt prata med alla eller ens få reda på vilka de var eftersom jag samtidigt skulle sälja växter. Men några hann jag slänga ett par ord med:))Det har varit en hektisk period med en seeeen vår, dotterns flytt och egna diverse krämpor så "vårarbetet" gick lite ifrån oss i år. Man vill ju alltid ha trädgården i så fint skick som möjligt inför en "öppen trädgård" så det har varit ett pillande in i det sista. Nu ska jag strax gå ut och se vad som finns kvar av växterna efter gårdagens "invasion"  Här är en bild på Rhododendron 'Azurika' 

5 kommentarer:

  1. Vila upp dig idag! Förstår att du är trött efter gårdagen! Vad roligt att det kom så mycket folk!
    Ha en fin dag! / Irene

    SvaraRadera
  2. Så roligt för dej att så många kom.Det är kul att få visa vad man har gjort i trädgården.Ha det gott idag.Gunsan.

    SvaraRadera
  3. Vad kul att det kom mycket folk!
    Ha de
    Mariana

    SvaraRadera
  4. Det är dig väl unnat att "glida runt" i trädgården efter en visning! Kul när det kommer riktigt mycket folk, men samtidigt lite trist för man inte hinner prata med alla.
    Här är nog inte den risken lika stor, får se veckan före midsommar då Trädgårdsveckan går av stapeln. Det jobbiaste är att vi ännu inte riktigt är klara med årets mastodontjobb, vilket betyder att jag ligger efter med allt annat.

    SvaraRadera
  5. Förstår om du är trött dagen efter. Men det måste ha varit roligt med så mycket folk.//Britt

    SvaraRadera