torsdag 13 januari 2011

Tulpaner och fröer!

Idag har det varit ett helt underbart vackert väder, solen sken och det glittrade i snön som ligger tjock på träd och buskar:) Vi hälsade på en kompis som bjöd på lunch och sedan susade vi runt på Stenungstorg och uträttade en del ärenden och jag fick äntligen köpt en bunt tulpaner:) det är så ljuvligt att hantera dem och höra det där speciella krispiga ljudet som bara tulpaner kan åstakomma:) När vi kom hem kollade vi brevlådan och där låg det ett kuvert till mig:)) Tänk vilken tur man har som har så många trevliga och givmilda trädgårdsvänner!
De här små urgulliga frökuverten är från Berit (My rented garden) hon var så rar och skickade mig både Riddarsporre och vit bolltistel, hon hade även lagt i frö från den underbara våraklejan som hon visat på sin blogg och som jag blev så förälskad i:)) Tack snälla Berit ska försöka att komma på något som jag kan skicka till dig:)

3 kommentarer:

  1. Ah, nu har du äntligen de där tulpanerna, härligt! Mina åker ut vilken dag som helst.
    Små fröpåsar är alltid lika välkomna. lycka till med sådderna! Snart har du väl bilder på resultaten i rabatterna.
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Och om inte den vita bolltisteln gror .. så kan du få en planta/delning av mig!

    SvaraRadera