torsdag 27 januari 2011

En önskedröm?

Åh vad jag längtar tills jag kan gå mina vardagliga rundor i trädgården:) Det är så underbart sitta så här med ett foto och drömma mig bort från snö och kyla:) Detta är från maj förra året sidenpionen har precis börjat att blomma för första gången.
Om JAG får som JAG vill så blir det ingen vinter ända till april som det spås utan i mitten av mars har all snö försvunnit, plusgrader VARJE dag och krokus och alla andra vår/lökväxter är i full blom i april:)) Kan vi inte bestämma oss för det, eller vad säger ni?
Vi kanske kan få en riktigt lång och fin vår för en gångs skull:)

8 kommentarer:

  1. Ja jag önskar också snö och kyla all världes väg.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  2. Håller också med! Vilken underbar bild och härlig tid att längta till!
    Ha det bra!
    Christina

    SvaraRadera
  3. "det du önskar ska du få..."
    Vi håller alla våra tummar för att det blir precis så!

    Härlig bild, förresten!

    SvaraRadera
  4. Jag röstar för! Och majoriteten bestämmer väl i demokratin Svedala?
    Kram Ester

    SvaraRadera
  5. Jag håller med dig och tycker vi bestämmer det!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  6. Håller helt med dig och då kommer jag på besök och ser alla dessa vårblommor i april.... /MB

    SvaraRadera