onsdag 5 januari 2011

Inte alls vit!

För några dagar sedan kom svärmor förbi, hon hade med sig denna ljuvliga primula och snacka om att vårkänslorna satte fart:) Nu står den i köksfönstret och får mig att le varje gång jag ser den:) Det är nu +0,3 grader och snön vräker ner;( eller snö, det är väl mer regn än snö så det blir tungt för buskarna och häcken. Kommer ni ihåg att jag berättade att jag köpt amaryllisar? Det var den 12 december och det var en vanlig röd och en vit mini amaryllis som hette 'Molto Bello'. Tur att man inte köpte den vita till något speciellt där det SKULLE vara vitt:)) för nu när de har slagit ut så blev jag ju rätt snopen när det visade sig att den ser ut.......................


.............så här:)) väldigt vacker men inte är den vit inte!
Den vanliga röda började att slå ut på juldagen och den kommer nog att blomma ett bra tag till:)) Det är det som är så härligt med dessa ljuvligheter att man kan glädjas åt dem länge länge:)

4 kommentarer:

  1. ja så där blev det med min Amarylis som jag köpte som en ny sort och den skulle ju bli ljust blålila.Blev vit/grön.Och så var den dubbelt så dyr som den röda jag köpte samtidigt.Blir man lite sur på,även om den vit/gröna är väldigt vacker.

    SvaraRadera
  2. Vilken härligt vårig primula! Jag älskar primulor av alla de slag, men det brukar inte lyckas så bra med inneprimulorna tidigt på vinter/vår för mej. Är nog liiiite slarvig med att vattna...
    Härligt med amaryllisar. Jag köpte inga innan jul, men har däremot köpt fyra st på rea nu efter jul. En inköpt på IKEA för 25 kr visade sej bli vit dubbel!!!! Det kallar jag positiv överaskning:))
    Din "vita" var ju väldigt vacker, men som sagt inte så vit.......
    Kram Elinore

    SvaraRadera
  3. Underbar Primula. Jag förstår att du är glad för den. :)

    Ha det gott,
    Kerstin

    SvaraRadera
  4. Vacker primula - vårkänslor så det förslår.
    Föll för 4 amaryllisar när vi var på Kullens sist. 4 för 100kr / svårt att motstå. Nu blir det amaryllis istället för tulpaner och en av dem är dubbel vit ;-)).
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera