tisdag 25 januari 2011

Dubbla!

Idag tänkte jag visa några av mina dubbla/fyllda dagliljor. Den här heter H. 'Highland Lord' och är mycket vacker med den ljusa kanten runt foderbladens mitt:) Den blir inte så hög ca 55 cm och blommar lite senare i augusti.





Den här heter H. 'Siloam Double Classic' och har en ljuvligt apricos färg:) Den blir inte heller så hög 45 cm. Den blommar i mitten av juli hos mig.
Denna tycker jag mycket om, underbart varma färger:) H.' Longfields Twinn' heter den och blir 70 cm hög. Blommar i mitten av augusti.
H. 'Apricot Beauty' är en hög skönhet på 90 cm. den blommar i slutet av juli.

4 kommentarer:

  1. Helt magiska! Det gör en lycklig bara att titta på dem.
    Må så Gott!
    Ester

    SvaraRadera
  2. Himmel så snygg lorden är! Jag har bara en dubbel, gul, minns inte vad den heter....Double River Wye, kanske.

    SvaraRadera
  3. Så fina! jag har mycket att lära mig ännu, visste inte ens att det fanns fyllda dagliljor, men vackra var dom! Får nog gå till biblioteket och låna en bok om dagliljor nu :)

    Och angående mitt senaste inlägg, jag sover nog på nätterna ;) var bara ute med hunden lite väl sent på kvällen...hihi

    Ha en fin dag!
    Sandra

    SvaraRadera
  4. Dubbla är så fina!
    Jösses vad man längtar till vår o sommar nu:-))

    SvaraRadera