fredag 21 januari 2011

Ljuspåsar och tulpaner!

Detta var alltså vad jag pysslade med en bra stund på förmiddagen igår:) Ljuspåsar är väldigt roliga att göra och det blir ett väldigt mysigt sken när man tänder dem. För er som inte vet vad det är så kan jag säga att det är en liten påse av tyg där man kan/bör sätta ett glas inuti där man placerar ett värmeljus. Glaset gör ju att inte påsen kan "vika" ner sig och fatta eld:) Berättade ju för ett tag sedan att jag köpt en sådan söt ljuspåse i min favoritaffär (Mia Maräng) och då bestämde jag mig för att göra egna:) Dessa har jag gjort Decoupage på men jag gjorde även helt vita. Smaken är ju som baken så man får ju göra precis som man vill och efter eget tycke o smak:)
Senare på kvällen var jag och "fredagshandlade" :) då passade jag på att köpa mig en bukett tulpaner - Franstulpaner för att vara mer korrekt: ) Tycker att de är såå läckra nästan som små bakverk:)


Kolla in dem i närbild! Nu blir det lite fredagsstädning. Ska bli så skönt att Göran efter idag är långledig (till torsdag) då kan vi dona bland våra sticklingar och mysa tillsammans.
Ha en trevlig helg alla!

3 kommentarer:

  1. Vilka himla fina ljuspåsar:-))
    Tulpanerna går inte av för hackor dom heller!!
    Ha nu en trevlig helg med gubben:-))

    MVH MLK:-))

    SvaraRadera
  2. Såå söta de blev!
    Du får lägga upp steg för stegbilder på hur du gör med dekupage och allt när du tillverkar dem!
    Linda

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder som ger hopp om en ny sommar. Tänk på att göra dammen tillräckligt djup om ni täner ha fiskar i den.
    mvh Britt-Marie
    Funbo den 28/1-2011

    SvaraRadera