fredag 23 september 2016

Bokmässan 2016

 Så var det dags igen, detta årliga event som vi varit på de senaste 21-22 åren :) Nämligen Bokmässan :)Sonen har aldrig velat följa med men vår dotter Emma har varit desto mer intresserad, de senaste åren har även barnbarnet Nicholas varit med :)
 vi hade gått runt en stund och köpt en o annan bok, tog vi rulltrappan upp och kollade in trädgårdsavdelningen :) Blev lite kort tid här då en viss liten herre började att tröttna och vi fick anpassa oss efter honom :)
 Här står i alla fall representanter för STA och gjorde reklam för föreningen :)
 Gunnel Carlsson alltid lika trevligt att se o höra :)
 

 Här är de böcker som jag köpte, några hade jag redan bestämt mig för att köpa o några åkte med i bara farten :) Dessa ska njuta av i höst/vinter.  I alla fall räcker de ett tag, sedan blir det till att köpa fler då några av mina favoritförfattare inte släpper sina senaste böcker förrän om några veckor.
 Nu var det hög tid att gå mot utgången, morfar (i rutig skjorta) med Nicholas i släptåg och Emma med lilla Linnéa som var på sin allra första bokmässa bara 5 månader gammal :)
På väg över "glasbron" till Focus parkeringshus, nu var vi både trötta o hungriga, det blev ett stopp i Kungälv för middag på restaurang Tai Lee där det fanns buffé med mat för alla smaker :)
Jag önskar er alla en skön helg!

2 kommentarer:

  1. Egentligen förstår jag inte hur ni hinner sköta en trädgård så många "event" som ni besöker!:-)
    Spännande bokskörd!
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  2. Tai Lee är räddningen många gånger den är ovanligt bra för att bufféstuksställe. Bokmässan var evigheter sedan jag besökte men det är alltid kul att göra saker över generationerna.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera