lördag 19 februari 2011

Ljuvliga efterlängtade vår!

Det var - 11.3 grader i morse när vi gick upp:( Tur att det kom lite snö innan som isolerar lite men det är tröttsamt nu med snö och kyla. Idag ska vi åka till Botan och lyssna på Kenneth Lorentzon som håller ett föredrag om Magnolior:)) Det är Rhododendronsällskapet som håller i det och det ska bli trevligt. Annars är det mest bilder från förra våren som man sitter och suktar över nu, detta längtar jag enormt efter nu, att får se Clematis macropetala 'Ola Howells' omfamna Clematis 'Pointy' (Atragenegruppen) med sidenpionen i bakgrunden. Förhoppningsvis blir klematisarna ännu större i år, min förhoppning är ju att de helt ska täcka in armeringsmattan:) Bilden är från 30 maj 2010 hoppas att jag inte behöver vänta så himla länge till:)
Tack alla ni som lämnade förslag på växter till min brunnsring:) Nu snurrar det ännu mer i huvudet på mig men det är kul med lite nya ideér att bolla med:)

7 kommentarer:

  1. Låter som om dagen din kommer att bli bra. Så varmt ni har, här var det -26...
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Den föreläsningen skulle varit kul att gå på, har fått fnatt på magnolior....bland allt annat ;)
    Här är det också kallt och väldigt vackert men nu får det vara bra. Bara en vecka kvar på februari. Det närmar sig.
    Ken

    SvaraRadera
  3. ja, jag håller med dig. det börjar vara väldigt tröttande med all snö och kyla nu, och vi har ca 50 dagar kvar före vi kan börja kalla det tidig vår här uppe i norr :/
    Jag har också några klematis på armeringsmattor som spaljé..me det lär väl ta nått år ännu före de täcker hela så som dom gör i mina drömmar..

    Ha en bra dag! :)

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. -14 här i morse, men eftersom vi ingen vind hade var det riktigt skönt.
    Men visst längtar jag efter våren nu, men här i lilla sibirien lär det ta sin tid innan den dyker upp. Fast snödropparna har börjat visa sig trots allt :-)

    Ha det gott och ha det så kul på föreläsningen, han är bra på det!

    Christer.

    SvaraRadera
  5. Å, sidenpionen, nu är vi där igen...
    Magnolior vore kul att få veta mer om. Du får upplysa oss!
    -12,9 är för övrigt noteringen just nu. Rysansvärt.

    SvaraRadera
  6. En mycket trevlig föreläsning, om olika träd och buskar för våra lite mer skuggiga delar. Framför allt handlade det om vad man kunde plantera i det kanske lite mer uppväxta woodlandet. Mycket bra tycker jag oich trevligt att träffas:-)
    Ha det gott
    Lotta

    SvaraRadera