tisdag 30 juni 2015

Grööööööööööööööönt :)

 Det är mycket grönt i år, efter allt regn grönskar det som aldrig förr :) däremot är det inte mycket blommor. Geranium sanguineum 'Striatum' (Jungfrunävan) blommar visserligen men den brukar vara fullständigt täckt av blommor i vanliga fall vid den här tiden. Clematis 'Juuli' har inte ens börjat att blomma än och många andra växter står med hårt knutna knoppar, ja så här "blomfattigt" kommer jag inte ihåg att det någonsin varit förut fast å andra sidan har jag teflonminne :) Vi får väl se om sommarvärmen som enligt SMHI ska komma på torsdag kan få ordning på blomningen :) Bilderna är tagna i söndags och då regnade det - igen ;)
 Några av irisarna blommar nu men långt ifrån alla, många av dagliljorna har inte ens blomstänglar. Jag hoppas att de kommer lite senare.
 Så här ser det ut på baksidan av huset och här börjar i alla fall riddarsporrarna att slå ut.
Tittar man till vänster i stället så ser det ut så här, Geranium macrorrhizum (flocknäva) och Clematis' Westerplatte' ger lite färg i allt det gröna :)
Var hos ortopeden i dag och hon (läkaren) tyckte att ett halvårs sjukgymnastik med bålstabilisering var att rekommendera innan trolig operation till hösten så nu får jag försöka att träna som sjutton. Nu när jag vet var det är är det ju också lättare att hantera smärtan o "våga" ta i lite mer på träning :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar