söndag 7 juni 2015

Lite lugnare framöver nu :)

 Nu har det gått en vecka sedan Skåneresan, en vecka som innefattat både bussbesök från Danmark, begravning, öppen trädgård och som avslutades idag med växtmarknad i Regementsparken i Uddevalla och i år slog vi rekord vad det gäller säljare för vi var 41 st som tappert stod där i nästan full storm och sålde växter:) Nu blir det lite lugnare tempo framöver så nu kan både kropp o knopp vila lite :)Men först ska jag visa lite bilder från vår resa till Skåne. Första stoppen var i Tvååker hos Anita o Roland Johansson. Det ööööösregnade hela vägen dit men när bussen stannade så var det nästan uppehåll :) En fantastiskt fin o välskött trädgård med mycket Rhododendron :)
 Snyggt o prydligt överallt.
 Sedan var det dags att åka till Ulla Molins trädgård i Höganäs, det var en positiv överraskning då jag sett bilder på nätet och tyckt att det varit alldeles för mörkt o "stelt" för min smak, men oj vad fint där var :)
 Den här muren blev jag alldeles kär i och skulle helst ha stoppat ner i väskan och tagit med mig hem om jag kunnat :)
 Nästa stopp var Hedentorps plantskola i Ängelholm där vi även åt vår medhavda lunch. Mätta o belåtna åkte vi så vidare till Marie och Jan Åke Larsson i Staffanstorp som hade en stooor trädgård. Det påminde lite om hemma hos oss då det var en jordbruksfastighet där trädgården hade utvidgats med omkringliggande mark :) Stora ytor och många rum :)
Fint med lite olika typer av material i "väggarna", här hade de använt trästaket :)
Efter denna fantastiska dag åkte vi till hotellet i Lund där vi avslutade dagen med en god middag som sedermera avrundades med barhäng och lite vin och prat :)
I morgon fortsätter jag med söndagens program annars blir det för jobbigt för er att läsa :)

8 kommentarer:

  1. Ser fram emot morgondagens bilder. Så mycket fint du måste ha sett på resan! Muren och blåregnet platsar fint här också.
    Intensivt här också, hela veckan som kommer är uppbokad.
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Maitie alfgården7 juni 2015 kl. 23:40

    Nejdå det blir inte alls jobbigt du skriver så fint och målande och kunnigt om växterna och även om det som inte bara handlar om växter utan om livet med eller utan krämpor. Alltid lika roligt att läsa din blogg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Maitie, de orden värmde att höra :)

      Radera
  3. Hejsan Monne!
    Vilka fina bilder du visar. Ulla Molins trädgård står på min önskelista för besöksträdgårdar! Jag ser också redan framemot nästa bilder från er Skånetripp.
    /Anja

    SvaraRadera
  4. Vilken fin resa! Ulla Molins trädgård står på min önskelista!
    Allt gott!
    Laila

    SvaraRadera
  5. Härligt! i sommar kanske jag kommer till Ulla Molins trädgård. Om jag har tur!

    SvaraRadera
  6. It was very useful for me. Keep sharing such ideas in the future as well. This was actually what I was looking for, and I am glad to came here! Thanks for sharing the such information with us.

    SvaraRadera