torsdag 28 augusti 2014

Som ett litet plommon!

 Som jag sagt tidigare är en del Clematisar totalt blomtokiga i år:) Här ser ni Clematis 'Pendragon' den tillhör viticella-gruppen och det kan man ju nästan se med det kraftfulla växtsättet, den ska egentligen klättra på ett staket till vänster utanför bilden men den har även kastat sig iväg till höger och fullständigt dolt den växt som finns där och som klättrar på den gråaktiga stolpen som ni ser mitt i bild:)
Den växten är en Actinidia arguta (minikiwi) :) Det är en självbefruktande sort som heter 'Issai'. Som ni ser är det en hel del frukter men ännu är de inte mogna, de skall bli som ett litet plommon ungefär. Ska bli spännande att smaka sedan:)

2 kommentarer:

  1. Hej, hej!
    Spännande med minikiwi! När tror du att de mognar? Jag har också en jättekiwi - sådde den för ett antal år sedan med fröer från en gul kiwi från Nya Zeeland. Den har inte blommat så att jag vet inte den har - vilket i och för sig inte spelar någon roll. Jag kan ändå inte få igång någon befruktning utan det motsatta könet. /Anja

    SvaraRadera
  2. Självbefruktande låter bra och minikiwi spännande. Undrar om den kommer att smaka som vanlig.
    Ha det så gott i helgen.
    Anette

    SvaraRadera