torsdag 7 augusti 2014

Farbror Frej o jag :)

 Idag har jag pysslat lite, kände mig lite som "Farbror Frej" - "Hej alla barn nu blir det barnprogram..........." :)  Tog en golvstake i smide (loppisfynd), ett betongfat/skål (gjorde jag för flera år sedan), en sten och en groda i brons och så satte jag igång:) Använder ett fantastiskt bra lufthärdande monteringslim som heter PL 400. 
 Här skulle "Farbror Frej" sagt - "här kan ni se vad man med en golvstake o annat kan göra. Montera ihop det med PL 400 och platteri, plutterivad så har ni gjort er ett fågelbad"
Hoppas att fåglarna kommer att vilja bada här nu, annars får väl insekterna ha det som vattendepå:)

9 kommentarer:

  1. Det gäller o ha blick för vad prylarna kan omvandlas till.... Idag var det mycket nära att jag hade dykt upp oanmäld hos er.... var i Skärhamn o tittade på Lars Lerin-utställningen...
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så synd att du inte gjorde det Nina, det hade varit jättekul :)

      Radera
    2. Åkte med sôstera mi´o svågern.... Tror inte svågern hade fixat o vara hemifrån längre 8-)
      Kram
      Nina

      Radera
  2. Funkar ju bra. Gött att du dammar av farbror Frej. Han gillas av mig och grodan så söt.
    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  3. Å! Fantastisk, stort gilla på den!
    Monica W

    SvaraRadera
  4. Hej, hej Monne! Visst är det roligt att leka ;-)! Ditt verk blev verkligen snyggt! Jag har också lekt "Farbror Frej", men använde inget lim.
    Jag vill kunna ta bort skålen för att tvätta den ibland, vilket är svårare med underredet fastlimmat. Men, jag har kanske missat något väsentligt???
    Förresten: Var köper du limmet?

    /Anja

    SvaraRadera