söndag 31 augusti 2014

Blommar igen!

 Döm om min förvåning när jag idag upptäckte att en av våra Clematis macropetala (frösådd) blommade igen:)Har hört att den kan blomma till o från hela sommaren tills frosten kommer men det har de aldrig gjort här. Den brukar blomma i april/maj här så jag fick nästan vårkänslor:)
 Ännu mer vårkänslor får man när man ser att primulan vi köpte på mässan i våras blommar om nu:)
Men säg den glädje som varar;) en blommande solros i rabatten gjorde att jag "landade" i nuet igen:)  Solrosor är ju inga vårblommor precis:) Den här lilla raringen är inte planterad av mig utan troligen av en fågel som "släppt" ett frö:) Liten är den också, inte mer än 30 cm hög, men den lyser verkligen som en sol:)

1 kommentar:

  1. Ja, jag får också vårkänslor när jag ser din näpna primula. Till och med bladen ser ju frodiga och gröna ut. Så läcker!
    Ha det gott i veckan
    Anette

    SvaraRadera