tisdag 12 augusti 2014

Inte 'Callies Memory'

 I morse när jag tittade ut genom köksfönstret såg jag att dagliljan 'Magic Dancer' ( ny för i år) hade slagit ut sin enda blomma, snygg tycker jag så jag hoppas att den blommar med fler blommor nästa år:)
 Även pionen 'Callies Memory'. Nu är jag iof rätt säker på att det inte är CM, utan kanske 'Bartzella'. Har jag riktigt tur så är det "bara" en rotbit av 'Bartzella' för största delen av plantan har en helt annan färg på bladen. Nåja vi får se nästa år om det blir några fler blommor, det är ju även lite udda att en pion blommar nu:)
 Fuchsian 'Beacon' trivs i sin kruka på brunnslocket, har ju lättare kunnat tillgodosett krukodlat med vatten i torkan:) Fast nu har vi fått ca 40 mm på en vecka så man ska ju inte klaga :)
Två "grenar" på Echinacean 'Milkshake' hade lagt sig ner i rabatten så jag passade på att få lite fint på köksbordet:) I eftermiddag har vi gratulerat vårt älskade barnbarn - Nicholas fyller 4 år i dag:) Kan inte fatta att åren gått så fort, snart blir vi också farmor o farfar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar