lördag 10 november 2012

Inga nya färger!

Idag var det alltså möte på Botan med Rhododendronföreningen Västsvenska kretsen:) Mellan föredrag/genomgång av olika arter inför beställning till Cox och styrelsemöte gick jag en liten runda i det gråruggiga vädret. Den här prydnadsapeln (Malus 'White Angel') tyckte jag var jätteläcker med sina små pytteäpplen:) Undrar om de har varit röda och bleknat till sin brunorangea färg av frosten eller om de ska vara så? Hur som helst var den fin:)
 Utanför butiken var det inte så mycket växter vid den här tiden på året men inne var det vackert och lockande:)
Jag var på jakt efter novemberkaktusar i ovanliga färger men det var som vanligt "bara" de vanliga färgerna som jag redan har;( Men jaga köpte en vit begonia och lite lökar för halva priset:)
Vill passa på att tacka för era rara kommentarer i förra inlägget:)

3 kommentarer:

  1. Ska till Gbg omnågra veckor, hoppas hinna förbi Botan, ett favoritställe oavsett årstid!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  2. Jag önskar att jag bodde närmare botan jag också så man bara kunde åka dit och flanera.Lökar för halva priset är väl ett fynd!!
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  3. There are lots of appealing plants inside, especially because the garden is not nearly as colurful at this time of year. Did you get one of the large bulb type begonias? I also like the double version of the small begoinas, since they look like litle roses. You got a good deal on the bulbs.

    SvaraRadera