söndag 11 november 2012

Fars Dag!

Ett riktigt trist väder har det varit idag;( Regnigt (som vanligt) grått o trist men vi var ute i morse och placerade de sticklingar som jag omskolat till garaget där de nu står svalt och mörkt i vila tills nästa vår, då hoppas jag att de överlevt vintern och då ska de få tillbringa resten av sitt liv utomhus:) Såg att de tre sticklingar av Deutzia gracilis (Stjärnbuske) också hade rotat sig:) jättekul för det är en väldigt söt liten buske så jag hoppas att också de klarar vintern. Nästa år ska jag ta sticklingarna mycket tidigare så att jag kan ha dem utomhus i kallbänk direkt. Grattat min pappa på Fars Dag har vi också gjort och nu håller jag på att sy nya överdrag till kuddarna som var i Emma o Hampus gamla soffa. Nicholas ska få en kudd/myshörna:) En är klar så nu är det "bara" 5 kvar av den här storleken och 3 av en mindre sort:) Tur att man kan köpa billigt tyg på Göksäter, 10:-/metern är lagom tycker jag:))

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt med en kuddhörna. Det hade jag också när jag var barn//Britt

    SvaraRadera