söndag 31 januari 2016

Underbar söndag!

 Idag, den sista dagen i januari månad  bestämde jag mig för att åka och hälsa på min moster, vid 10-tiden tittade solen fram och det blev en helt underbar solig söndag:) Vid Gullbringa Golfbana kunde man nästan tro att det var maj månad, i alla fall om man bara tittade på det gröna frodiga gräset:)
 Även framme i Marstrand lät solen sina strålar smeka både husen och fästningen :)
 Efter några timmar i sällskap med goa moster åkte jag hemåt igen. Nu hade solen så sakta sjunkit ner bakom klippor o holmar  men solglittret fanns kvar i havet och gjorde mig lätt om hjärtat :)
Vid Nordösundet stannade jag till för att fota några svanar som promenerade omkring ända uppe på parkeringsplatsen, tänkte kliva ur bilen för att försöka komma riktigt nära men när jag öppnade dörren började de genast att gå mig till mötes. Jag fegade ur och stannade i bilen, de kan vara riktigt ilskna och de är väldigt stora på nära håll så...........:) Nu var det inte mig de hade spanat in utan några barn som kom med sin pappa, de (barnen alltså) slängde brödbitar till dem och det var tydligen inte första gången de fått mat av människor för de visste vad de ville ha och blev lite för närgångna mot barnen som skrattande flydde till säkrare plats :)  I morgon är det den första februari - jösses Amalia vad fort tiden går :) Ha en fin söndagskväll alla!

5 kommentarer:

  1. Härligt med solglitter i havet. Västkusten är så vackert med alla kobbar och skär. Längtar efter sommar!
    Vad det gäller svanarna så hade jag också stannat i bilen. Fäller dom ut vingarna och kommer rusande emot en är de förbluffande stora och skräckinjagande.
    Ha en fin ny vecka! Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Solglitter i havet och illgröna gräsmattor! Tur att du är klok och inte låter dig förledas så lätt - eller? Februari kan vara en riktigt rälig månad.
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  3. Så vackra bilder. Ja, hur kul e de att bli anfallen av svanar ;-))?! Oss emellan tror jag dock att de är ilskan då de försvarar sina ungar. Nu har de väl inga småttingar?

    Ha det fint Monne! /Anja

    SvaraRadera
  4. Så vackra bilder. Ja, hur kul e de att bli anfallen av svanar ;-))?! Oss emellan tror jag dock att de är ilskan då de försvarar sina ungar. Nu har de väl inga småttingar?

    Ha det fint Monne! /Anja

    SvaraRadera
  5. Vilken vårig dag du hade igår. Jag är rädd för svanar faktiskt men jag trodde de bara var ilskna när de hade ungar. Idag blåser det storm här och jag har inte varit utanför dörren.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera