måndag 25 januari 2016

Uppiggande :)

 Igår var vi i Thordéngården i Uddevalla, "vår" lokal där STA BoD håller till. Denna trista söndag där dimman låg som ett lock över en gråtrist, småregnig och plusgradig stad. Det var tur att man kunde träffa en massa glada o trevliga trädgårdsvänner och dessutom få höra på Peter Korn som kommit för att föreläsa för oss om "Frösådd, fröinsamling, sådd och fröplantor". Det piggade upp vill jag lova :)
 Det var ett 70-tal vänner som förväntansfulla slog sig ner för att  höra på Peter. Tror nog att lika många var nöjda med att få svar på många av sina frågor o funderingar kring det här med sådder o fröplantor:)
Om en liten stund ska G hämta Nicholas på dagis, då blir det kanske en stund med pyssel vid köksbordet :) Ytterligare en "sak" som piggar upp när det blev ännu en grådimmig dag. Den gråhåriga tanten till vänster är jag :)

8 kommentarer:

  1. Ni tuffar på med era inspirerande trädgårdsträffar ser jag. Ha en skön stund med barnbarnet nu!
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  2. Där hade jag snappat upp en hel del. Får söka sårad så gott jag kan. Lite av erfarenhet.
    Vi har hämtat barnbarnet en enda gång. Svårt när vi bor så pass långt ifrån och jobbar och få tiderna att passa.
    Ha en skön måndagskväll.
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Vad flitig och duktig du är som kommer iväg på så många träffar. Jag sitter bara i stugan och värper typ.
    Nej lite bilder blev det i helgen inför utställningen.
    Tusen tack för kommentaren hoppas ni kan komma.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  4. ÅÅ det föredraget hade jag också velat höra...
    Jag önskar dig en underbar dag!!

    SvaraRadera
  5. Låter som ett mycket intressant föredrag. Tänker varje år att jag ska bli bättre på att samla fröer men lyckas inte riktigt komma till skott, så det blir till att beställa fröer, som jag skulle kunnat samla in, i år igen. Det blev pyssel vid köksbordet ser jag. Gissar att den lille ivrige krabaten till höger är Nicholas. Såg tidigare att du gillar netflix och deckare. Vet inte om den ligger kvar men den engelska serien Broadchurch är riktigt bra. Bra skådespelare och ett enormt fint foto genom hela serien.
    Ha en fortsatt fin vecka! Anna-Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Anna-Karin det är Nicholas till höger, han passar på att göra en hel del annat samtidigt som han pysslar :) Broadchurch är riktigt bra, det håller jag med dig om :)

      Radera
  6. Ett föredrag jag gärna lyssnat på. Konstigt att tiden inte räcker till trots att man är pensionär.
    Trevlig helg!
    Birgitta

    SvaraRadera