söndag 13 december 2009

En kall Luciadag!

Ja, så var det dags för Lucia igen. Det är inte klokt vad fort tiden går. Snart är det dags att börja så och ta fuchsiasticklingar:)Idag var det riktigt kallt när vi gick upp -4.3 grader,  men det är ju betydligt vackrare med lite frost  än det här gråblöta som vi brukar ha:) Det är ju inte speciellt kallt om man frågar en norrlänning, men för oss här på västkusten är det rätt kallt:)  
Det är nog lite lurigt att gå upp till dammen nu när berget är förrädiskt halt på sina ställen. Det ser ändå rätt läckert ut med rimfrosten på grästuvor o mossor.

5 kommentarer:

  1. Jättefint. Tänk vad lite vitt lyser upp.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  2. Hallå Monica, håller helt med dig, frost är vackert. Men samtidigt skulle jag vilja stanna inne hela vinterperioden och slippa åka bil i halkan.

    Ha det bra.

    Marit

    SvaraRadera
  3. Så vackert det är med rimfrosten! Nu har jag fått snö så det är så vitt och fint hos mig! Ha en fin dag! / Irene

    SvaraRadera
  4. Oj vilka tider vi har att vänta - känner riktigt hur snålvattnet rinner till vid tanken på frösådder etc. Jag vet att jag inte är riktigt som andra.....Underbart med frosten och just nu snöar det lite lagom. Det blir så ljust och plötsligt känns det härligare att leva!! Kallast har vi nog haft med ca -7 grader.

    SvaraRadera