måndag 29 april 2013

Underverk med humöret!

 Då det var ett riktigt skitväder, ösregn och 4 grader vid middagstid körde jag Göran till jobbet och åkte ut till syrran:) Vi tog en kopp kaffe och sedan åkte vi till Orust blommor, de här köpte jag för att muntra upp mitt nu för tiden dystra sinne:) Det gjorde underverk med humöret att få umgås med syrran och vandra omkring bland alla blommande pelargoner och annat. De här köpte jag Mozart - änglapelargon, Merlot Red - Engelsk pelargon, Pink Capitatum och Lady Plymouth båda doftpelargoner. Nu får de stå inne på nätterna ett tag och ut på dagarna så att de inte tvärdör av ren chock. Det är skillnad att stå i ett varmt växthus och stå på en svinkall altan. 
Närbild på Mozart. Nu kan jag titta på dem varje gång jag blir på dåligt humör:)

4 kommentarer:

  1. Trodde du slutat med pelargoner ;-)) Hoppas du känner dig bättre än i fredags.
    Vi har varit hos sonen, målat och börjat riva en ful hundgård.
    I morgon kommer värmen, hoppas jag.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  2. Ikväll var det riktigt ruskväder! eller aprilväder..... sol, regn och blåst! Men jag fick varit ute en stund i alla fall. Sätter stor förhoppning till en skön 1 maj då jag är ledig, har ju massor att göra :) kram ♥

    SvaraRadera
  3. Samma skitväder här, men jag gladdes av ett paket som kom i lådan jag, tack för det du underbara vän!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina pelargoner.
    Lite uppmuntran i det dystra vädret.

    I ett tidigare inlägg såg jag att du hade en riktigt fin primula.
    Nu får jag söka efter en.

    Trevlig Valborg.

    Kram

    SvaraRadera