tisdag 23 april 2013

Nu kan man faktiskt se det!

Idag har jag mest susat runt, först var jag och hälsade på storasyster  och sedan kollade jag lite i affärer i Stenungsund:) Västanvinden blåser så det sliter i kläderna men solen skiner och jag har precis varit uppe och fått en massa pussar av barnbarnet:)) På hemvägen kollade jag träd och buskar lite närmare och - jo visst har det kommit fram lite grönt nu:) Detta är ett vildkörsbärsträd/buske.
 Sorbus 'Dodong' (Ullungrönn) kan snart veckla ut sina vackra blad, bara värmen kommer.
 Amelanchier (häggmispel) väntar också på värme....
.....för att inte tala om Betula pendula 'Dalecarlica' (Ornäsbjörken) även jag väntar på att det ska bli varmare men nu kan jag i alla fall se att det verkligen börjar hända något när det gäller grönskan:))

2 kommentarer:

  1. Även häruppe knoppas det för fullt. Det är så härligt och välkommet.
    Imorgon ska jag få gosa med barnbarnet igen!
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Även hos mig sväller knopparna nu, underbart!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera