söndag 7 april 2013

En upptäckt!

Den vecka som jag legat pall i influensa har inneburit att jag inte upptäckt det här förrän nu idag:)  Min Amorphophallus 'Konjak' (Knölkalla) ska blomma:) Har ju sett att den börjat att växa rejält men jag trodde att det som förr om åren varit bladen men icke sa nicke. En mycket suspekt och udda växt och nu förstår jag också varför den även kallas för "Oformlig manslem" ;)) Undrar om den kommer att stinka lika hemskt som de säger när den slår ut? Nåja, det återstår att se:)
Här ser ni den på lite längre håll. 
Idag har vi också börjat att bära ut alla backar med övervintrade perenner från stallet. Nu står de i pallkragar och får täcke på sig till natten:) Fick gjort en hel del idag fast orken inte är på topp, i morgon hoppas jag klara ännu mer.

2 kommentarer:

  1. En riktig fuling ;-)) du visar idag. Skönt att höra att du är på benen igen.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  2. Men så läcker fuling!!!Så skönt att du är på benen igen men jobba nu inte för hårt så du ligger igen.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera