fredag 19 april 2013

Pyste över!

De som känner mig vet att jag är sjukpensionär (får inflammation i muskler o muskelfästen) Jag brukar inte prata om min dagsstatus eller hur jag känner mig (bara om det är förkylningar o likn:)) men ibland pyser det liksom över:( Nu har jag haft ont i ryggen mer eller mindre sedan början av mars och det är troligtvis en disk som rör på sig. Var hos läkaren i går för då stod jag inte ut längre. Har levt på en "cocktail" av två alvedon och en ipren var fjärde timma under en tid men läkaren tyckte att jag behövde starkare grejer så han skrev ut och ordinerade två citodon och en diclofenac. Jag kan bara säga att OJ VILKET DUNDER! Har inte kunnat ta några tabletter i dag eftersom jag fortfarande var påverkad av dem när jag vaknade men jag känner mig mycket bättre redan, har troligen kunnat slappna av ordentligt under natten:) Nog om mig nu:)
Just nu ser det ut som om det ska bli mer regn, det är liksom soldis och en underlig dager över viken. I morgon är Göran ledig och jag hoppas att vi kan få en solig dag i trädgården även om jag inte kan göra så mycket:)

3 kommentarer:

  1. Skönt att du känner dig bättre.
    Hoppas också på sol i helgen. Oändligt mycket att göra. Har börjat ovanligt strukturerat, så det finns hopp om mera ordning. Lite jobbigt när det lilla som blommar ligger under nerklippt..
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Det är skönt att lätta på locket när det pyser över, det behöver man emellanåt. Bra att du fått smärtstillande så du kan få sova om nätterna och hyfsat smärtfria dagar. Ibland när mina axlar hakar upp sig och jag får värk, så tänker jag att jag lider med de som har kronisk värk, min värk brukar gå över men jag skulle nog bli tokig om den inte gjorde det. Tur att du har ditt intresse och uteliv, för även om man har värk, är det nyttigt med aktivitet och rörelse, det håller dig i form :) Skönt också att ha två soliga dagar framför oss, att vara ute och njuta, pyssla och dona :) Jag har laddat med ett lass barkmull, så min helg är räddad! Ha det bäst, kram ♥

    SvaraRadera
  3. Vad bra att du fick ordentlig medicin! :) Inte bra att lida i onödan! Hoppas att du orkar med lite den här fina helgen! Ha det gott! :) Mia

    SvaraRadera