torsdag 25 april 2013

Margit är sen!

 Solskenet idag har lockat fram ytterligare några vårblommor, här har den vita nunneörten fått sällskap av en liten söt krokus som jag inte vet var den kommer ifrån, mig veterligen har jag aldrig planterat krokus i den rabatten och absolut inte en enda:))
Corydalis solida brukar ju fröså sig lite hur som helst vilken jag gillar skarpt, de försvinner ju totalt sedan när blomningen är över så mig gör det ingenting;) Här har den slagit sig ner så fint mellan gångplattorna och kantstenen:)
Primulorna (säger man så?) har också börjat att titta fram ur jorden, vissa har till och med börjat att blomma men den här lilla damen 'Margit' heter hon, är betydligt senare än förra året..............
.........då såg hon ut så här, men den som väntar på något gott.......:)

3 kommentarer:

  1. Helt otroligt vad våren har kommit långt hos dig Monne!Den vita är ju så fin!
    Mina nunneört håller hårt på sina knoppar! Blåsippor, dvärgauriklar m.fl. likaså. Det har set i princip likadant ut i en vecka hos mig./Anja

    SvaraRadera
  2. ÅÅ en Margit vill jag också ha, den är ju superfin!!Mina corydalis är i knopp så snart får jag också njuta av dem...
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  3. Skönt att se att våren börjar komma. Här har varit varmt i dag men lite dåligt med blommor än.//Britt

    SvaraRadera