lördag 6 april 2013

Hoppas på vårregn!

 Efter att mer eller mindre legat däckad sedan i måndags så börjar jag nu sakta att återhämta mig från denna vidriga influensa/förkylning:) Tror att den omfattade det mesta den här gången, hosta, snuva, HUVUDVÄRK, LEDVÄRK, illamående, diarré och feber. Nu är jag på benen igen som sagt men oj vad matt man blir efter en sådan pärs. Nu kan jag njuta av att Gardeniorna blommar och doftar ljuvligt i köket, innan har jag inte njutit av något alls, fast inget ont som inte har något gott med sig - jag har gått ner i vikt:)
Igår kom hostorna som jag beställt från Hosta Paradise i Holland och jag var ju bara tvungen att kruka upp dem eftersom de kommer barrotade. Det fick bli några stycken i går och sedan fick jag gå in och lägga mig och vila, resten tog jag idag:) Nu har Göran åkt på kalas- en av våra bästa vänner fyller 70 år och även jag var bjuden men orken finns inte idag tyvärr så han fick åka ensam:( Hoppas verkligen att jag snart får krafterna åter för nu börjar jag att längta ut i rabatterna även om de fortfarande är djupfrysta. Önskar att det kunde komma ett rejält vårregn som både påskyndade tjällossningen och gav vatten åt alla stackars törstiga växter.

4 kommentarer:

  1. Skönt att du börjar att hämta dig igen. och kul med paket.Ha det bra Britt

    SvaraRadera
  2. Jättejobbigt med sjukdom som tar all ork ur en. Tråkigt du missade kalaset.
    Har du plats för allt det nya i lådan...!
    Önskar dig fortsatt bättring, snabb dessutom.
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Skönt att du börjar piggna till. Tack för plantorna. Idag har jag också krukat in, men det blev inte särskilt många krukor. Satte flera i varje och hoppas nu på stora frodiga plantor när väl värmen kommer.Såg på nätet att den kommer nästa helg. Hoppas det stämmer. Innan dess kan det gärna få regna en dag eller två :-))
    Fortsatt trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  4. Jag längtar också efter vårregn! Det är jättetorrt därute och igår när jag hade högtryckstvätten igång, så strilade jag lite försiktigt lite vatten här och där och kanske duschar jag lite mer idag när det är skugga på växterna.

    Skönt att du börjar repa dig, har hört många som blivit så sjuka i vår, personer som aldrig blir sjuka annars - måste bero på kalla våren. Idag verkar det inte blåsa och det är blå himmel, så det blir trädgårdsdag idag med :) Ha en skön söndag, kram ♥

    SvaraRadera